• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jan olov johansson

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
25 Juni 2019
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Då har jag betalt sista inbetalningen till kronofogden på min skuldsanering!! Äntligen, fem låååånga år men nu är jag äntligen klar och skuldfri!
Underbar känsla, detta forum har varit till fantastisk hjälp och verkligen gjort att jag inte känt mig ensam i allt elände som varit.

Så från nästa månad har jag 17951 kr mer kvar på kontot, helt otroligt att detta är klart. Kan knappt fatta det själv.

Så trots mitt kaos och oändliga skulder, strul med överklagan mm så gick det vägen. Alla ni som kämpar och sliter, det kommer lösa sig!

Kram på ER!
Vad skönt! Skuldfri nu då? Ja man svimmade av dina skulder och långivare måste varit en mycket svår tid.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Tack alla för fina kommentarer!! Ja helt skuldfri nu, inga lån eller krediter och det enda abonnemang jag har är boxer för 99 kr i månaden.
Jag hade den saneringen med två betalningsfria månader vilket var riktigt skönt.
Betalade ett belopp till kfm varje månad.
 

Nate87

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
3 Maj 2017
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Tack alla för fina kommentarer!! Ja helt skuldfri nu, inga lån eller krediter och det enda abonnemang jag har är boxer för 99 kr i månaden.
Jag hade den saneringen med två betalningsfria månader vilket var riktigt skönt.
Betalade ett belopp till kfm varje månad.
Vad gläjande att det har lösats för er! Det svåraste är kanske att acceptera och börja arbeta mot friheten. Tack för inspiration.
 

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Vad gläjande att det har lösats för er! Det svåraste är kanske att acceptera och börja arbeta mot friheten. Tack för inspiration.
Jag vet vad du menar! Jag blev klar med min ss i somras och jag får ibland påminna mig om att jag är skuldfri. Är väl så när man har levt med skulder i stort sett hela livet.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Grattis!! Otroligt bra kämpat. Gör dig själv en tjänst och handla inget på faktura/konto hädanefter utan betala allt på en gång. Spärra dig för faktura osv. Ta inga kreditkort. Du har världens chans nu! Lycka till! ❤️
 

Nate87

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
3 Maj 2017
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Grattis!! Otroligt bra kämpat. Gör dig själv en tjänst och handla inget på faktura/konto hädanefter utan betala allt på en gång. Spärra dig för faktura osv. Ta inga kreditkort. Du har världens chans nu! Lycka till! ❤️
Jo, man verkligen får en chans att ha bättre prioriteter för att säkra bra ekonomisk situation. Grattis!
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Grattis!! Otroligt bra kämpat. Gör dig själv en tjänst och handla inget på faktura/konto hädanefter utan betala allt på en gång. Spärra dig för faktura osv. Ta inga kreditkort. Du har världens chans nu! Lycka till! ❤️
Nu kan jag naturligtvis endast tala för mig själv. Jag är klar med min sanering om ca två månader. Jag tror säkert att jag kommer att köpa nåt på avbetalning framöver.
Jag har lärt mig läxan och lärt mig respektera pengar på ett helt annat sätt än tidigare och är inte rädd för att trilla dit igen.
Den delen av skuldsanering som är en ”ekonomisk rehabilitering” har fungerat bra på mig och jag tror även att min omgivning skulle hålla med om det.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
957
Mottagna reaktioner
299
Poäng
457
Så fruktansvärt obehagligt brev kan man inte anmäla dem för olaga hot eller trakasserier
Ärligt talat vad är det för skitföretag som skriver så till en. Tänk om man haft suicidtendenser då kanske detta hade varit droppen som fick bägaren att rinna över. Hoppas att alla oavsett desperationsgräns inte väljer Brixo efter att ha läst detta!
Hotar de bara eller är det möjligt att stämma en för bedrägeri pga man har inte gjort en enda betalning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp